Saturday, September 14, 2013

Moden Perubahan Manusia Biasa Realistik







Assalammualaikum wahai manusia. selamat bercuti and have a 
blast people. sedang gua melayan lagu tibe-tibe terdetik hati ni nak check balik gambar-gambar lama bersama mereka. 


so lets start membebel meh. tiap orang akan berubah itu fakta tapi bila masa semua tak pasti kan macam tu juga aku dan mereka. sometimes aku fikir andai aku boleh pusing masa akan harap aku tak nak kenal mereka sebab aku tau satu hari nanti aku akan merempuh mereka dengan kasar akibat dari sikap ganas aku yang akan muncul pabila aku da semakin selesa dengan mereka. sejuta maaf aku ungkap kan sebab kau jadi mangsa tanpa sebab. aku jadi begini bukan salah kalian tapi masa yang merubah aku. maaf juga aku bukan sahabat yang baik untuk kalian. andai punca nya aku kita berpecah sejuta maaf aku ucapkan

perubahan juga menyebabkan masing-masing tak sedar mereka sudah berubah. mulut kata lain tapi kita tak sedar apa yang kita buat sejuta seribu kali berbeza dengan perbuatan. bahagia datang tiba-tiba aku tau kau semua bahagia tapi sedar tak kau orang apa yang kau cari bila susah. mungkin aku bukan yang pertama aku hanya sampingan tapi mohon jaga hati orang lain. gaya kau cakap pung pang macam salah nya hanya pada kami berdua macam kami meludah segala nya kelangit tapi sedar kah kau selama yang kau buat tak macam kau meludah kahak hijau lepas tu tertempek kat kepala masing-masing. 

biasa. bersikap biasa melakukan semua seperti biasa buat aku rasa macam membunuh jasad sendiri. aku malas nak bercakap sebab bak kata classmate lelaki aku mulut aku umpama pisau cukur yg tajam . andai suatu hari aku tak tahan aku akan meluahkan tanpa perasaan. andai satu hari tu tiba jua maaf segala kata kesat aku yang cakap bakal menikam jantung kau. kadang kala bersikap biasa bersama buat aku jelak dan menambah dosa aku kerna hati aku tidak ikhlas ketika bersama kau. ya memang aku ada mulut tapi aku bukan seteguh kau yang mempunyai backup kiri kanan belakang depan. aku tahu aku penakut kerna tak berani berdepan dengan kau sebaab aku takut kau rasa apa itu pahit sebuah persahabatan yang dipenuhi hiprokritasi. 


moden ya zaman moden ni semua orang berkomunikasi melalui laman sosial itu biasa begitu jua aku. tapi tak perlu kau start memerli aku dan jangan la kau bersikap angkuh dengan apa yang kau ada. lama atau tidak jatuh bangun kau akan tiba kelak. itu je mampu aku cakap. mungkin bagi kau aku mendoakan yang buruk tapi aku ingat kan sahaja. one more please la jangan menghebahkan cerita pada semua sebab aku takde sebab pon nak cerita yang buruk engkau dekat mereka.  so faham la sikit. mungkin bagi kau kawan kau tu umpama sahabat sampai ke mati tapi tolong la jangan hebahkan macam aku da merosakkan akhlak kau umpama aku sang kotor yang terpalit kat baju kau, yeah mungkin kau fikir kau yang terhebat dan kau dipihak yang benar dan aku tahu aku faham dan aku mengerti.


ya disebabkan itu sekarang aku mula bersikap realistik sebab aku tahu tiada yang kekal waktu aku senang susah kecuali tuhan dan ibubapa aku. ya aku juga sedar segala yang terjadi mungkin salah faham. maka aku jadi realistik untuk menerima perubahan bahawa kita dulu dan sekarang berbeza macam langit dan bumi. ya aku sedar aku hanya mampu tersenyum bila slide satu satu gambar lama kita. dan aku sedar aku perlu bangkit dan buktikan aku boleh bangun tanpa mereka. mereka yang telah ikut perubahan hingga tanpa sdar menyakitikan hati orang sekililing mereka dengan sikap mereka. dan aku sedar aku tak perlu bersikap hipokrit didepan cemin cermin lama aku. maaf andai ada salah aku dan mulai hari ini aku tutup kisah cerita kita. assalammualaikum 'sahabat'.




selamat menduduki sijil tinggi peperiksaan malaysia IDA SAFZATUL IFFA. moga tuhan merahmati aku dan keluarga. selamat malam assalammualaikum :)