Wednesday, July 24, 2013

Konklusinya apa? 😓

Assalammualaikum people its a quite long time i haven't been in blogging. Thousands of apology for being such an unresponsible owner of this blog. ✌ So salam ramadhan to all muslims and now its time for us to regained our pahala and mantapkan our iman. Don't forget about malam lailatul qadar insya-Allah ada kesempatan kita dapat right? So at 15 of July i offically became 19 praise to Allah because He still give a chance to make a biggest change from bad to better person and do right deeds before i die. Insya-Allah i MUST do it ! 💪




Alhamdulillah still bernafas lagi. Thank you Allah 😂


Here we go let's start the story. Everyone have their ups and down include me. Sometimes bila aku duduk lepak kat tadika sambil tunggu Pak Teh jemput aku asyik fikir dan fikir fikir lagi sampai aku mengeluarkan bau yang busuk haha not kentut okay. Acah je. Out of topic kejap kadang-kadang hidup jangan serius sangat der. Kadang- kadang aku terfikir aku wonder kenapa Tuhan tu selalu bagi ujian kat kita. Basically jawapan dia mesti cakap sebab tuhan sayangkan kita nak uji kemampuan kita and bla bla bla but aku rasa ada jawapan laen untuk benda yang aku fikir tu. Tapi masalah nya aku still tak dapat jawapan tu. aishhhh. And sometimes aku wonder juga kenapa Tuhan uji umat dia yang miskin je kalau aku fikir macamtu mesti ramai cakap aku ni berfikiran sempit tapi aku hanya mahu tahu jawapan mengapa pemikiran aku merasakan something is not going right. Its quite harsh to say that a rich man can to anything or everything to poor people but could you think what poor people can do unless accept that things. Benda tu terjadi kat kita semua manusia. Zaman modenisasi ni ape je posibble maaf berkata-kata kenapa bila kita ditindas atau didiskriminasi siapa dan ape orang akan buat? Pandang sebelah mata pon tak tapi cuba kalau rich people mintak tolong with the rewards kita macam semut nampak gula. #Facts Mungkin belum sampai masa nya aku untuk  mencari konklusi segala pertanyaan yang ada beranak-anak di dalam benak kepala. Mungkin one fine day aku akan jumpa dengan jawapan mungkin aku juga berlu berhenti berfikir dan belajar dan mengejar kejayaan kerana ape? Kerana dunia sekarang semakin tua tua dan tua. Sampai masa dia bakal rebah mencium bumi jua. Bye assalammualaikum 😊



Umur 19 dan terus tingkat-meningkat buat aku jadi keliruan dengan semua masalah dunia. 😪

P/s maaf andai tertypo atau ayat tunggang langgang sedikit😊